De la piese de schimb Caterpillar la statistici de export

piese de schimb pentru excavator

Un excavator de dimensiuni gigantice (CAT 6020B) a fost expediat de către Caterpillar în Vietnam. Pe bani, desigur. Nu s-a prea făcut vâlvă la Hanoi, asta pentru că nu le-ar fi picat bine asiaticilor de rând. Adică dai cu bomba și apoi vii să vinzi excavatoare și buldozere. Mai mult, s-a semnat și un imens contract de piese de schimb de la Caterpillar, conform secțiunii de noutăți din site-ului americanilor. Cleștele cu care au fost prinși vietnamezii de către americani, prin Caterpillar (și Coca-Cola), dureză de ceva timp și nu pare a se slăbi.

Vânzarea de utilaje miniere și de construcții a celor de la Caterplillar în Asia este una vicleană, fiecare utilaj aducând cu sine și contracte de piese de schimb originale. Înșurubarea yankeilor se face în dauna celor de la Komatsu, mai îndreptățiți în acest sens la un teritoriu apriori al niponilor. Și fiindcă tot am adus aminte de japonezi, ultimul raport financiar Komatsu indică salturi de excepție. Astfel, producția de excavatoare și piese de schimb a crescut cu 42% în primele trei luni ale anului fiscal. (Vă reamintim, anul contabil în japonia se termină la 31 martie.)

piese schimb productie

Mișcarea producătorilor de mașini

Interesantă este însă mișcarea mondială de tehnologie. Europenii și americanii iau cu asalt Asia, iar aceștia vin pe bătrânul continent. Utilajele de construcții și cohorta de producători de piese de schimb sunt într-o mișcare inversă. Dacă este să privim la indieni, uneori aceștia nu reușesc să se descurce printre cerințele UE. Astfel, proprietarii indieni ai grupului AMTEK au dat chix cu preluarea grupului german producător de piese de schimb auto „Rege Motor Parts”. Conform revistei „Profit” tot ce au preluat de la nemți a intrat în insolvență.

Cazuistica de mai sus este reprezentativă pentru mișcarea de pe piața accesoriilor și a pieselor de schimb pentru mașini și utilaje. De remarcat că Rege, s-a deplasat deja în Coreea, unde lucrează cu succes la un nou business. Tot din gama părților componente de schimb.

Războiul cu cifre

Pe de altă parte, în domeniul pieselor de schimb, secvență succesivă producției de utilaje de toate genurile, marea dispută mondială are deja un câștigător. Acesta este Europa, în disputa cu SUA având un avantaj net. Marea problemă a administrației americane este (în viziunea lui Donald Trump) deficitul în relația cu Europa la acest aspect. Optica UE este însă de a sprijini în continuare producția de mașini și piese de schimb. Cum? Printr-o politică vamală echilibrată, prin politici de mediu.

Conform statisticilor europene, anul trecut, cel mai mare exportator de autovehicule și piese de schimb din lume a fost Europa. Valoarea exporturilor europene a fost de 192 miliarde de euro, iar cea mai mare desfacere au fost în SUA. În același timp, cele mai mari importuri de mașini au fost SUA, 254 miliarde de euro, mult înaintea tuturor. De exemplu, UE au importat autovehicule de 77 miliarde de euro, iar China vreo 64. Cifre publicate de Oficiul European de Statistică și care dau sensuri producției mondiale de utilaje. Și pe cale de consecință distribuției de piese de schimb, obiectul site-ului nostru.

www.cere.ro     Director Web   SEO Romania   rssmania.ro